El Consell de Govern del Consorci del Ter celebrat l’1 de juliol va aprovar un informe tècnic en relació a l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental “Via Ciclista del Ter” elaborat pels serveis tècnics de l’ens supramunicipal on es proposen una sèrie de millores que es traslladaran al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
En el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 6.873 de 18 de maig de 2015 es va publicar l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental “Via ciclista del Ter. Tram: Llanars-Setcases”. Un cop examinada la documentació disponible i havent efectuat consultes amb els ajuntaments implicats de Llanars, Setcases i Vilallonga de Ter, des dels serveis tècnics del Consorci del Ter es va elaborar un informe on en el primer tram entre Llanars i Vilallonga es considera més favorable l’alternativa A (hi ha tres propostes) per motius d’impacte a un entorn fràgil com és el de la plana fluvial del Ter a la zona de la capçalera. Respecte al segon tram, del nucli urbà de Vilallonga fins a Setcases, des del Departament es planteja una única alternativa.
Destacar que és d’interès pel Consorci del Ter el desenvolupament d’aquesta via verda ja que evitaria que la Ruta del Ter, en el seu vessant ciclista, passés per la carretera GIV-5264. I és que la Ruta del Ter, creada i gestionada pel Consorci, ha estat concebuda des dels seus inicis com un producte de desenvolupament local i de descoberta del territori aprofitant les infraestructures existents, per tant, si es porta a terme el projecte, circularia per aquesta via verda, evitant problemes de seguretat pels usuaris.
Respecte a l’alternativa A, del primer tram, des del Consorci es proposa que es minimitzin les seccions tant com sigui possible per adaptar-se als valors ecopaisatgístics d’aquesta comarca de muntanya, especialment en les zones on es circula més proper al riu i en els seus creuaments per evitar que aquests es converteixin en llocs de pas per a vehicles motoritzats, exceptuant-ne els creuaments existents, i també que s’adoptin mesures compensatòries pels nombrosos creuaments del Ter millorant el bosc de ribera de tot el tram. D’altra banda, es demana que el tram segon no circuli a tocar del Castell de la Sala, al municipi de Vilallonga, per evitar trencar la unitat de pastures, així com que es tinguin en compte les al·legacions de l’Ajuntament de Vilallonga de Ter pel que fa a l’arribada al seu nucli urbà.