Continuem instal·lant aquest any càmeres de fototrampeig en diferents espais de les ribes del Ter per estudiar les espècies de fauna presents a la conca

Dimecres, 18 de setembre de 2024
L’actuació compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya

Els serveis tècnics del Consorci del Ter, de forma rotatòria, instal·len càmeres de fototrampeig o captura fotogràfica per estudiar la fauna de l’entorn del riu i determinar les espècies que hi habiten. Durant la primavera aquestes càmeres s’han instal·lat en diferents espais en custòdia fluvial a les ribes del Ter; en concret, a Borgonyà-Vilaseca a Sant Vicenç de Torelló, a Matabosc-la Bardissa a Torelló, a les Deveses d’en Bru a Girona i al Pla d’en Xuncla a Sarrià de Ter.

Tant a les xarxes socials del Consorci del Ter -X, Instagram i Facebook-, com a l’arxiu adjunt, podeu veure un vídeo amb algunes de les espècies detectades durant la primavera, i que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Les espècies del vídeo són geneta, guineu, coipú, fagina, martinet blanc, cornella, senglar, tudó, cabirol, faisà i picot verd. Són 14 vídeos diferents d’11 espècies.

El fototrampeig és una tècnica d’estudi no invasiva que permet obtenir molta informació de manera simultània, pot aportar dades sobre distribució, abundància, ús d’hàbitat, entre altres La informació obtinguda també s’utilitza en campanyes d’educació ambiental i en xerrades a centres escolars, passant els vídeos obtinguts.

 

Darrera actualització: 28.01.2025 | 12:54