Pont de 125 m de llargada per 15 d'amplada, constituït per cinc bigues de ferro sustentades sobre dos estreps i dos pilars de formigó. El paviment és asfàltic, té baranes metàl·liques i voreres per a vianants a cada banda.
Altres denominacions:
Pont Nou de la Barca
Dades històriques:
Pont construït als anys setanta del segle XX per substituir el pont de la Barca, que havia quedat petit. Hi va passar durant molt temps la carretera N-II, fins a la construcció de la variant de Girona (1992) i la restauració del pont de la Barca (2000). Des d'aleshores, el pont de França és utilitzat tan sols pels vehicles que surten de Girona en direcció nord, ja que el pont de la Barca s'usa d'entrada a la ciutat.
Cronologia:
Anys setanta
Accés:
Fàcil. Hi passa l'antiga N-II, entre el pont de Pedret i l'avinguda de França.
Propietat : nom:
Agència Catalana de l'Aigua (?)
Usos : actual:
Sortida nord de Girona.
Usos : Inicial:
Pont de la carretera de França.
Estat de conservació : edifici : estructura:
Molt bo
Estat de conservació : edifici : humitats:
Bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Bo
Estat de conservació : entorn proper:
Bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Manteniment
Cartografia:
ICC. Girona-Sant Daniel 334-1-1, E 1:5000
Seu administrativa:
Plaça de les Dones del Ter, 1 (Museu del Ter)
08560 - Manlleu - Tel. 93 850 71 52 / 649 900 252
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Seu tècnica:
Factoria Cultural Coma-Cros - C/Sant Antoni,
1 - 17190 - Salt - Tel. 972 40 50 91 / 649 900 252
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Amb la col·laboració de: