La palanca està formada per una volta de totxos i a sobre formigó, travessat per tirants de ferro; a les bandes hi ha bigues de ferro.
Observacions:
Amb motiu de la construcció de la central, als anys trenta, es va bastir el primitiu pont a un nivell més baix que l'actual. L' aiguat de l'octubre del 1940 se'l va endur; va caldre refer-lo i es van apujar els pilars, de manera que la palanca va quedar a un nivell més alt.
Dades històriques:
La palanca fa 1,40 m d'amplada i té una llargada de 63 m. Les baranes de ferro d'angle tenen una altura d'1 m. En algun tram de les baranes ha saltat la capa de protecció. Tres pilars, en forma de trapezi circular, sustenten la palanca. Per arribar a la central i salvar el desnivell, el pas passa a ser una rampa.
Cronologia:
Anys quaranta del s. XX
Accés:
Fàcil. Corriol des de l'antiga ctra. N-152, km 99,800. Accés a peu.
Usos : actual:
Accés a la central i a la caseta del tren des de l'antiga N-152.
Estat de conservació : edifici : coberta:
Bo
Estat de conservació : edifici : estructura:
Bo
Estat de conservació : entorn immediat:
Bo
Estat de conservació : entorn proper:
Molt bo
Protecció existent:
Cap
Protecció fisica existent:
Cap
Cartografia:
ICC. Terradelles 294-2-1. E 1:5000
Seu administrativa:
Plaça de les Dones del Ter, 1 (Museu del Ter)
08560 - Manlleu - Tel. 93 850 71 52 / 649 900 252
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Seu tècnica:
Factoria Cultural Coma-Cros - C/Sant Antoni,
1 - 17190 - Salt - Tel. 972 40 50 91 / 649 900 252
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Amb la col·laboració de: